Avertizorii de integritate, scot la lumină un caz halucinant prezentat de Monitorul de București, unde a fost primită o sesizare din partea unui părinte îngrijorat cu privire la abuzurile ce au loc la Colegiul German Goethe.
Aceste acuzații vin în contextul în care noul director, instalat în luna martie 2024, continuă practicile abuzive într-o instituție deja marcată de scandaluri de fraudă și meditații ilegale care au dus la demisia a trei directori anteriori.
Conform părinților, se perpetuează abuzurile în cadrul Colegiului German Goethe, cel mai recent exemplu fiind legat de admiterea elevilor.
În conformitate cu art. 10 alin. (7) din ROFUIP, directorul a gestionat greșit procesul de admitere, interpretând eronat prevederile legale privind locurile libere.
Confuzie și abuz în admiterea elevilor
Articolul menționat stipulează că în cazul în care pe ultimul loc liber este înmatriculat un copil din altă circumscripție școlară, fratele său geamăn este admis peste numărul de locuri alocat.
Totuși, părintele denunță că locul considerat „liber” era de fapt ocupat printr-un examen de limbă germană, esențial pentru admiterea în această școală a minorităților germane.
În acest context, directorul ar fi „furat” locul copilului, încălcând astfel drepturile acestuia.
Conform relatărilor, directorul a oferit răspunsuri contradictorii la întrebările părinților, refuzând să explice deciziile luate.
În ciuda solicitărilor repetate, inclusiv în baza Legii nr. 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public, părintele nu a primit clarificări adecvate.
Părintele a fost informat inițial că au fost solicitate 8+1 locuri la ISMB, însă ulterior, în cadrul unei audiențe la care a participat și un avocat, directorul a declarat că ar fi cerut doar 8 locuri.
Această lipsă de consistență și transparență ridică semne de întrebare serioase privind integritatea procesului de admitere.
Încălcarea normelor legale
Art. 20 alin. (2) din ROFUIP și Legea nr. 198/2023 permit consiliilor de administrație ale inspectoratelor școlare să aprobe, în situații excepționale, depășirea efectivelor maxime pentru clasele pregătitoare.
Totuși, părintele subliniază că situația actuală este una diferită, fiind bazată pe un examen de limbă și nu pe simple solicitări de înscriere din alte circumscripții școlare, potrivit informațiilor Monitorul de București.
Apel la justiție
Părintele afectat solicită justiție pentru copilul său, Mircea, și speră că publicarea acestei situații va atrage atenția asupra abuzurilor comise și va pune capăt practicilor neconforme de la Colegiul German Goethe.
Este crucial ca autoritățile să investigheze aceste acuzații și să asigure un proces transparent și echitabil pentru toți elevii.
Pentru detalii suplimentare și actualizări, vizitați pagina de Facebook aici.