Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a început o evaluare preliminară după ce a primit 12 reclamații din partea proprietarilor de automobile Tesla Model 3 și Model Y, versiunea 2023.
Un proprietar de Model 3 a relatat în luna mai faptul că direcția autovehiculului s-a blocat, ceea ce a condus la ieșirea acestuia de pe drum și la coliziunea cu un copac.
Un alt șofer, din Alpharetta, Georgia, a raportat în iunie că direcția unei Tesla Model Y cu o vechime de două săptămâni a refuzat să vireze în timp ce părăsea un centru comercial. “Volanul a devenit foarte greu de manevrat și a afișat un avertisment. A fost la un pas să intre pe contrasens și, cumva, a reușit să traverseze drumul în interiorul centrului comercial”, a afirmat acesta.
Tesla nu a oferit încă un răspuns la solicitările de comentarii.
Aceasta reprezintă etapa inițială a unei investigații oficiale care urmărește să determine dacă problema constituie un risc nerezonabil pentru siguranța rutieră.
NHTSA ar trebui să transforme evaluarea preliminară într-o analiză tehnică înainte de a putea cere o rechemare în service a autovehiculelor.
O plângere recentă menționa că o Tesla Model Y, cu mai puțin de o lună de funcționare, a pornit în luna aprilie și “a deviat brusc spre dreapta, producând un zgomot”, iar ecranul de bord a afișat mesajul “Steering Assist Reduced” (Asistență direcție redusă) și un cod de eroare.
Un proprietar din Honolulu a declarat că, la o săptămână după ce a cumpărat un autovehicul Tesla, volanul a început să se blocheze aleatoriu. Acesta a adăugat că “aceasta s-a întâmplat de șase ori la date diferite, înainte de a putea să-l ducem la serviceul Tesla”. Autovehiculul se află în prezent la service pentru următoarele 3 săptămâni, în timp ce așteaptă o nouă casetă de direcție.