Suplimentul alimentar care ne prelungește viața. În ce produse îl găsim și ce îi sfătuiesc experții pe oameni

Când vine vorba de speranța de viață, există o întreagă gamă de factori în joc. Unii sunt dincolo de controlul nostru, cum ar fi genetica, bolile și rănile.

Alții sunt legați de stilul nostru de viață. Ce mâncăm, cât de des facem mișcare, dacă fumăm și cât de mult alcool bem, sunt doar câteva exemple.

Dieta este un factor major, unii oameni alegând să adauge suplimente la rutina lor zilnică pentru a completa anumiți nutrienți de care avem nevoie.

Un expert a dezvăluit că un supliment, în special, este esențial atunci când vine vorba de îmbunătățirea speranței de viață.

Biochimistul Dr. Ronda Patrick, i-a sfătuit pe oameni să-și mărească aportul de Omega-3.

Acizii grași Omega-3 sunt „grăsimi sănătoase” care aduc mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv menținerea fucționării corecte la nivelul inimii, plămânilor, vaselor de sânge și sistemului imunitar.

Corpul nu le produce, așa că trebuie să iei aceste grăsimi prin dietă sau suplimente.

Întrebată „ce este mai rău decât fumatul când vine vorba de speranța de viață?”, dr. Ronda Patrick a dezvăluit că lipsa de omega-3 ar putea avea un impact la fel de mare asupra longevității ca și fumatul.

Un studiu a constatat că lipsa de omega-3 era la fel de dăunătoare pentru speranța de viață ca și fumatul, iar dr Patrick a comentat: „M-a uluit să văd datele obținute de cercetătorul Bill Harris care a analizat speranța de viață și indicele omega-3. Toată lumea știe că fumatul este rău. Cu toate acestea, când te uiți la speranța de viață și stratifici datele în funcție de fumători și nefumători, fumătorii cu un indice ridicat de omega-3 au aceeași speranță de viață ca și nefumătorii cu omega-3 scăzut.Este pur și simplu uluitor.”

Studiul la care face referire Dr Patrick a fost publicat în American Journal of Clinical Nutrition în 2021.

Cercetătorii au urmărit 2.240 de persoane pe parcursul a 11 ani și au luat probe de sânge de la participanți pentru a măsura nivelurile diferiților acizi grași din sânge.

În medie, participanții cu cel mai scăzut nivel de omega-3 au trăit cu 4,7 ani mai puțin decât cei cu cel mai mare nivel.

Fumatul a avut același impact, cu 4,7 ani de viață mai puțin, comparativ cu nefumătorii.

Echipa a concluzionat că există „o asociere puternică” între nivelurile de omega-3 și mortalitate și că „opțiunile alimentare care modifică [nivelurile] de omega-3 pot prelungi viața”.

Peștele gras este bine-cunoscut ca o sursă bună de omega-3, cum ar fi macroul, somonul și sardinele.

Poate fi găsit și în:

·     Unele uleiuri, inclusiv de nucă, soia, dovleac și ulei de alge

·     Legume cu frunze verzi

·     Seminte, în special seminte de in, dovleac, chia și cânepă

·     Avocado

Suplimentele cu omega-3 pot fi cumpărate din majoritatea magazinelor cu suplimente alimentare și din farmacii.

Sursă text: Click!Sănătate

Avertizori de Integritate

Learn More →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *