Vânzările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 2,8% în luna martie 2025, potrivit datelor publicate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).
Creșterea a fost alimentată de evoluții pozitive în piețe-cheie precum Marea Britanie (+12,4%) și Spania (+23,2%), în ciuda scăderilor înregistrate în Franța (-14,5%) și Germania (-3,9%).
Tesla, în cădere liberă
O tendință majoră evidențiată de raport este avansul spectaculos al mașinilor electrice: vânzările de vehicule complet electrice (BEV) au crescut cu 23,6%, în timp ce înmatriculările totale de vehicule electrificate – BEV, hibride (HEV) și hibride plug-in (PHEV) – au reprezentat 59,2% din totalul mașinilor de pasageri vândute în Europa, față de 49,1% în aceeași perioadă a anului trecut.
Totuși, nu toate companiile auto au avut motive de sărbătoare. Tesla a înregistrat o scădere abruptă a vânzărilor, de 28,2% față de martie 2024, marcând a treia lună consecutivă de declin. Cota de piață a companiei americane a scăzut la 2%, de la 2,9% cu un an în urmă. De partea cealaltă, Volkswagen și Renault au raportat creșteri semnificative de 10,3%, respectiv 13%, în timp ce Stellantis a suferit o scădere de 5,9%.
În ansamblu, piața auto europeană a reușit să revină pe creștere, după două luni consecutive de scăderi, cu un total de 1,42 milioane de mașini vândute în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA).
Acestea includ taxe de 25% pe importurile auto europene și tarife de 145% pentru importurile din China – măsuri care riscă să afecteze grav echilibrul global din industrie.