Ministrul Mediului, a declarat că ia în considerare posibilitatea ca guvernul să susțină parțial costurile leasingului pentru mașinile electrice, inspirat de modelul aplicat în Franța.
Oficialul a precizat că va avea o discuție în acest sens cu producătorii şi importatorii de astfel de autoturisme.
Programul Rabla Plus, buget mai mare în 2024
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a adus în atenție o potențială schimbare majoră în politica de promovare a mașinilor electrice în România.
Inspirat de practica Franței, Fechet a sugerat că statul român ar putea să suporte o parte din costul leasingului pentru mașinile electrice. Anunțul a fost făcut miercuri seara, iar ministrul intenționează să discute această propunere cu producătorii și importatorii de mașini.
Deși valoarea tichetului pentru Programul Rabla Plus a scăzut, Mircea Fechet a subliniat că bugetul pentru acest program ar putea să fie mai mare în 2024.
Potrivit informațiilor Realitatea Plus, ministrul a explicat că bugetul pentru anul viitor este semnificativ mai mare decât cel din 2023, depășind suma de 3 miliarde de lei, comparativ cu cei 2,7 miliarde de lei alocați anul precedent.
Cu privire la reducerea valorii tichetelor pentru Rabla Plus, Fechet a argumentat că accentul trebuie pus pe bugetul total al programului.
„Eu cred că ne interesează foarte mult valoarea totală a bugetului. Vom propune un buget chiar mai mare decât în 2023 pentru Rabla Plus, pentru a aduce și mai multe mașini electrice pe străzi și pentru a elimina rablele”, a mai afirmat ministrul, citat de Realitatea Plus.
Schimbări în prețurile mașinilor electrice
Fechet a dezvăluit că măsura urmărește ajustarea valorii eco-tichetului pentru a reflecta schimbările în prețurile mașinilor electrice, care au scăzut constant în ultimii ani.
Cu toate acestea, ministrul este optimist cu privire la succesul programului Rabla Plus și în 2024, chiar dacă valoarea eco-tichetului va fi mai mică.
Propunerea lui Fechet indică o abordare proactivă a guvernului român în încurajarea adoptării mașinilor electrice, în conformitate cu tendințele europene și necesitățile de reducere a emisiilor de carbon.
Discuțiile viitoare din industrie vor stabili detaliile acestei potențiale măsuri, care ar putea contribui la accelerarea tranziției către mobilitatea electrică în România, relatează Realitatea Plus.