Potrivit ARF, aceste rute includ magistrale electrificate din nord-estul, centrul și sud-estul țării, asigurând legături rapide și eficiente între principalele municipii: București, Iași, Cluj-Napoca, Galați, Suceava, Bacău, Ploiești, Buzău, Brăila și Focșani.
Cele 12 rame electrice, dintr-un total de 37 contractate cu Alstom, vor parcurge anual peste 11.680 de rute dus-întors, însumând 4,58 milioane de kilometri. Primele trenuri vor fi alocate în baza contractului de servicii publice CSP-L3, valabil pentru o perioadă de 38 de luni.
Beneficii pentru călători
Noile trenuri RE-IR1 (Alstom Coradia Stream) oferă o experiență modernă, cu facilități avansate, precum spații confortabile, sisteme de climatizare, internet Wi-Fi și accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități. Ramele electrice sunt achiziționate prin fonduri europene nerambursabile, ceea ce garantează sustenabilitatea financiară și un cost eficient pe termen lung.
O premieră pentru piața feroviară din România
Acest proiect marchează o premieră pentru transportul feroviar de călători din România, fiind primul contract atribuit prin licitație competitivă, conform normelor europene. Licitația, derulată de Bursa Română de Mărfuri, asigură o monitorizare mai eficientă a costurilor și o competiție sănătoasă între operatori, ceea ce va duce la îmbunătățirea calității serviciilor, relatează Realitatea PLUS.
În completare, ARF a anunțat că alte 13 trenuri vor fi utilizate de operatorul Interregional Călători pentru rute din nord-vestul și centrul țării, incluzând legături între București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Arad.
Această inițiativă reprezintă un pas important în modernizarea rețelei feroviare românești, oferind călătorilor acces la servicii rapide, sigure și confortabile.